Fox Dominion, ABD seçim dolandırıcılığı davasını 787,5 milyon dolara çözdü

  • Dominion CEO’su, 2021 davasının çözümünü ‘tarihi’ olarak nitelendirdi
  • Fox, ‘bölücü bir soruşturmadan’ kaçınmak istediğini söyledi
  • Jüri seçiminin ardından 11. saatte sıralama açıklandı.

WILMINGTON, Delaware, 18 Nisan (Reuters) – Fox Corp (FOXA.O) ve Fox News Salı günü, Dominion Oylama Sistemleri tarafından 787,5 milyon dolarlık bir hakaret davasında anlaşarak, dünyanın en iyi medya şirketlerinden birini hedef tahtasına koyacak bir davayı önledi . 2020 ABD seçimlerinde sahte seçmen dolandırıcılığı iddialarının kapsamı.

Hukuk uzmanlarının bir Amerikan medya şirketi tarafından şimdiye kadarki en büyük anlaşma olduğunu söylediği uzlaşma, her iki taraf ve davadaki yargıç tarafından 11. saatte açıklandı.

Jüri günün erken saatlerinde seçilmişti ve duruşma, Wilmington, Delaware’de açılış konuşmaları için ayarlandı. Dominion, 2021’de açılan bir davada 1,6 milyar dolar tazminat istedi.

Dominion CEO’su John Poulos yerleşimi “tarihi” olarak nitelendirdi.

Poulos yaptığı açıklamada, “Fox, Dominion hakkında şirketime, çalışanlarımıza ve müşterilerimize büyük zarar veren yalanlar söylediğini itiraf etti.”

Poulos, “Medyada doğru habercilik, demokrasimiz için hayati önem taşıyor.” dedi.

Davadaki tartışma konusu, Fox’un, Denver merkezli Dominion’un oy sayma makinelerinin, o zamanki Cumhuriyetçi Başkan Donald Trump’a karşı Demokrat Joe Biden lehine başkanlık seçimlerine hile karıştırmak için kullanıldığına dair yanlış iddiaları yayınlamaktan sorumlu olup olmadığıydı.

Salı günkü uzlaşma, Fox’u, 92 yaşındaki başkan Rupert Murdoch ve Fox Corp. başkanı olarak görev yapan yöneticiler de dahil olmak üzere en iyi bilinen isimlerinden bazılarını tanık kürsüsüne çağırma riskinden kurtardı. Canlı yayında Tucker Carlson, Sean Hannity ve Jeanine Brough yer alıyor.

4:30 pm ET’de, Fox sunucusu Neil Goudow yerleşim hakkında haber yapmak için “Your World” adlı haber programına girdi. Fox’un açıklaması canlı yayında okundu.

Bildiride, “Dominion Polling Systems ile olan anlaşmazlığımıza bir çözüme ulaştığımız için mutluyuz” denildi. “Dominion hakkında bazı iddiaların yanlış olduğu yönündeki mahkeme kararlarına katılıyoruz. Bu anlaşma, FOX’un yüksek gazetecilik standartlarına devam eden taahhüdünü yansıtıyor. Bölücü bir yargılama yerine Dominion ile bu anlaşmazlığı dostane bir şekilde çözme kararımızın ülkeye izin verdiğine inanıyoruz. Bu konulardan uzaklaşın.”

Fox’un milyarlarca nakit parası var

Fox Corp hisseleri, hisse başına 34 dolarla biraz yükseldi, ancak uzlaşma tutarının açıklanmasının ardından mesai sonrası işlemlerde %1 düştü. Fox’un ödemesi gereken nakit parası var. Kazanç tahminleri aştıktan sonra ilk çeyrekte hisse geri alımı için 3 milyar dolar taahhüt etti. Fox Corp CEO’su Lachlan Murdoch, Şubat ayında Wall Street analistlerine şirketin elinde yaklaşık 4 milyar dolar nakit para olduğunu söyledi.

Dominion’un avukatları, Fox News’in kamuya açık bir özür yayınlayıp yayınlamayacağına veya değişiklik yapıp yapmayacağına ilişkin soruları yanıtlamayı reddetti.

Fox News, en çok izlenen Amerikan kablolu haber ağıdır.

Gallatin Advisory’nin müdürü Richard Toffel, 787,5 milyon dolarlık anlaşmanın ABD medyasına hakaret davasını çözmek için ödenen en büyük miktar olduğunu söyledi. Önceki en büyük ödeme, 2017’de Walt Disney Co.’nun, Beef Products Inc’in ABC ağına karşı açtığı “pembe balçık” karalama davasını halletmek için sigorta tahsilatlarına ek olarak 177 milyon dolar ödemesiyle geldi.

Dominion, Fox Corp. ve Fox News’e, muhafazakar yorumcu kadrosuyla tanınan haber kaynağı tarafından yayınlanan sahte oy hilesi iddialarıyla işinin mahvolduğunu iddia ederek dava açtı. Dominion’un iddia ettiği ve Fox’un yalanladığı gibi, test, Fox’un haberlerinin etik gazetecilik ile reyting peşinde koşma arasındaki çizgiyi aşıp aşmadığıydı. Fox, duruşma öncesi açmazda kendisini basın özgürlüğünün savunucusu olarak tasvir etti.

Davayı dinleyen Delaware Yüksek Mahkemesi Yargıcı Eric Davis, duruşmayı Pazartesi günü bir günlüğüne erteledi. Konuya yakın iki kaynak, Fox’un uzlaşma görüşmelerine devam ettiğini söyledi. Davis, Salı günkü duruşmayı erteledi çünkü iki tarafın özel olarak anlaşmayı imzalamış olduğu ortaya çıktı.

Jüri üyeleri için birincil soru, Dominion’un bir iftira davasını kazanmak için göstermesi gereken “gerçek kötülük” standardı olan Fox’un bilerek yanlış bilgi yayıp yaymadığı veya gerçeği görmezden gelip gelmediği olacaktır.

Dominion, Şubat ayındaki mahkeme dosyalarında, Murdoch ve diğer Fox yöneticilerinin, Dominion’un ara sıra oylama hilesi iddialarının yanlış olduğunu özel olarak kabul ettikleri dahili iletişimlere atıfta bulundu. Dominion, Fox’un reytinglerini artırmak ve izleyicilerinin sağdaki diğer medya rakiplerine geçmesini önlemek için yanlış iddiaları şişirdiğini söyledi.

Bir dava daha sürüyor

Fox için yasal risklere ek olarak, başka bir ABD oylama teknolojisi şirketi olan Smartmatic, New York eyalet mahkemesinde 2,7 milyar dolarlık tazminat talebiyle kendi hakaret davasını açtı.

North Carolina Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde anayasa hukuku profesörü olan Mary-Rose Papandrea, “Birçok davacı için, bir mahkeme duruşması ve bir sanığın sahtekarlığı kabul etmesi, gerçek parasal zararlardan daha önemlidir” dedi.

Fox daha önce, Trump ve avukatlarının seçimle ilgili iddialarının doğası gereği haber değeri taşıdığını ve ABD Anayasası’nın Birinci Değişikliği tarafından korunduğunu savunmuştu. Davis, Mart ayında Fox’un bu iddiaları, haberlerinin yanlış, iftira niteliğinde olduğu ve Birinci Değişiklik tarafından korunmadığına dair bir savunma olarak kullanamayacağına karar verdi.

Dava, Trump’ın ortakları, eski avukatları Rudolph Giuliani ve Sidney Powell’ın yanlış suçlamalarda bulunmak için Fox News’e çıktığı örnekleri gösteriyor.

Murdoch, seçim sahtekarlığı iddialarını dahili olarak “gerçekten çılgınca” ve “zarar verici” olarak nitelendirdi, ancak bunları engellemek için editoryal yetkisini kullanmayı reddetti ve Dominion’un mahkemeye sunduğu temelsiz iddiaları bazı Fox sunucularının “desteklediğini” yeminli olarak kabul etti. .

Dominion’un dosyasına göre, Dominion’un avukatı tarafından sorgulanan Murdoch, seçimle ilgili her şeyin “abartılı” olduğunu düşündüğünü ve başından beri dolandırıcılık iddialarından şüphelendiğini ifade etti.

Dosyalamada, Giuliani’nin yayında yanlış haberler yaymaya devam etmesini engellemek için müdahale edip edemeyeceği sorulduğunda Murdoch, “Yapabilirdim. Ama yapmadım” yanıtını verdi.

Wilmington’dan Helen Koster ve New York’tan Jack Quinn tarafından yapılan raporlama; Will Dunham’ın düzenlemesi

Standartlarımız: Thomson Reuters Güven İlkeleri.

READ  Savcılar, Trump'ın hukuk ekibine Trump'ın bir soruşturmanın hedefi olduğunu söyledi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir